onsdag 4. august 2010

På slang hos svigermor


I går var jeg på slang i svigermor sin hage. Jeg gjorde noen fantastiske bringebær-, stikkelsbær-, rips- og rabarbrafunn. Stikkelsbær, rips og rabarbra skal jeg tilbrede siden, mens bringebærene gikk ned på høykant med en gang.


Bringebær med agurkurt og fløte! Kanskje den ultimate dessert. Jeg gleder meg allerede til neste sommer...


Heldigvis er det fortsatt noen kart på buskene. Det blir nok en ny runde med bringebær og fløte om noen dager.


Ripsen var skikkelig sur, men kan bli godt tilbehør til puddinger og fromasjer. Eller kanskje jeg skal røre den med honning og servere til hjemmelaget vaniljeis?


Planen med rabarbraen er klar, jeg skal lage Kim sin rabarbrapai. Gleder meg, nå er det nesten et år siden sist. Følg med!


Stikkelsbærene er nesten modne, søte og gode. kanskje Lille C får stikkelsbærgelé til bursdagen sin i slutten av august.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar